maandag 3 augustus 2009

1-8 2009



Het zal nu zo ongeveer de 10e keer zijn dat ik in Lombok op straat ga schilderen. Vorige week kwam Jan Coolen meeschilderen op straat. Hij maakte een leuke tekening van de Palembangstraat. Er kwamen wat nieuwsgierige mensen kijken. Een vrouw uit de straat vertelde dat ze niet veel dromen had. Later kwam ze terug om te vertellen dat ze een kind verloren had en dat ze nu zoveel mogelijk in het hier en nu probeerde te zijn. Wel fantaseert ze over een huisje in Portugal. 'Daar wonen minder mensen. Mensen zijn veel aardiger voor elkaar' zegt ze. Ik schrijf het op voor een later schilderij. Nu ben ik bezig met de kinderdroom van een vrouw uit de van Riebeeckstraat. Hij gaat over de angst voor een grote overstroming. Ik probeer veel groen erin te verwerken en de overstromingsgolf niet enkel dreigend maar ook een beetje humoristisch. Voordat ik deze ga afmaken moet ik eerst 3 andere opzetten afwerken.
Deze week schilder ik de droom van iemand uit de Ternatenstraat. Hij gaat over een spin die in een schorpioen verandert. Ook eng. Maar ook hier probeer ik weer veel groen en gezelligs toe te voegen. Een klein jongetje komt kijken en vertelt spontaan zijn droom: een krokodil klimt op het dak. Hij gaat alles opeten: het dak, de stoel, de tv. Ik schrijf hem op voor later. Ook krijg ik gezelschap van twee andere jongetjes. Spontaan gaan ze een huis schilderen in mijn schetsboekje.
Er wordt nog druk geposeert met voetballen en dan besluit ik weer naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers